Projekto, skirto specialiųjų poreikių turintiems jaunuoliams, baigimo renginys

Gruodžio 13 d. bibliotekoje į paskutinį projekto „Specialiųjų poreikių turinčių vaikų ir jaunimo skaitmeninių kompetencijų ugdymas naudojant virtualią realybę bei 3D grafiką“ renginį susirinko beveik visi jo dalyviai. Specialiojo ugdymo mokyklų ugdytiniai turėjo galimybę pasikartoti projekto metu gautas žinias, patobulinti įgytas skaitmenines kompetencijas.

Skaitmenines kompetencijas patobulino per pusę šimto jaunuolių

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos (ŠAVB) kartu su Joniškio r. savivaldybės Jono Avyžiaus viešąja biblioteka vykdytas projektas skirtas mažinti specialiųjų poreikių turinčių vaikų ir jaunimo socialinę ir skaitmeninę atskirtį gerinant jų skaitmenines kompetencijas. Projekte dalyvavo 48 Šiaulių ir Joniškio miestų specialiųjų ugdymo poreikių turintys jaunuoliai iš Šiaulių specialiojo ugdymo centro, Šiaulių Ringuvos specialiosios mokyklos ir Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos Specialiojo ugdymo skyriaus ir Dienos užimtumo centro.

55-iuose edukaciniuose užsiėmimuose projekto dalyviai pirmieji išmėgino inovatyvias technologijas bei patobulino savo skaitmenines kompetencijas: kūrė iliustracijas ir pasakų personažus iPad piešimo programa „Bamboos“ ir 3D grafikos programa „Sculpt +“, fotografavo savo piešinius naudodami programėlę „123Catch“, po to modeliavo virtualią pasakos aplinką „CoSpaces“ programa. Įdomiausia, žinoma, buvo virtualios realybės (VR) akiniais stebėti pačių sukurtą 3D aplinką.

„Aš buvau cirke. Ten mačiau mešką, klounus ir save patį – aš mėčiau kamuoliukus“, – nusiėmęs VR akinius, nuostabos kupinu balsu pasakojo Šiaulių „Ringuvos“ specialiosios mokyklos mokinys Mindaugas, rodydamas, kaip žongliravo. Žybsinčios berniuko akys leido suprasti, kokį didelį įspūdį jam padarė išmanieji akiniai.

Projekto metu specialiųjų poreikių turintys jaunuoliai taip pat išmoko naudotis iPad planšetėmis ir nešiojamaisiais kompiuteriais, specialiais mobiliaisiais telefonais, suderintais su VR akiniais, stebėjo 3D spausdintuvo darbą, piešė VšĮ „Robotikos mokyklos“ specialistų sukurtoje virtualioje erdvėje. Vaikus lydinčių mokytojų teigimu, jiems edukaciniai užsiėmimai bibliotekoje buvo ne tik pramoga, bet ir „socialinių įgūdžių lavinimo bei integravimosi į visuomenę galimybė“.

Kvalifikuoti bibliotekų darbuotojai teiks naują paslaugą

Vykdant LR kultūros ministerijos ir Lietuvos kultūros tarybos finansuojamą projektą sukurta nauja bibliotekos paslauga, kuria projektui pasibaigus galės pasinaudoti ir kiti specialiųjų poreikių turintys asmenys.

Projekto mokymuose kvalifikaciją pakėlė 10 Šiaulių apskrities ir Joniškio viešųjų bibliotekų specialistų, kurie įgijo naujų technologinių įgūdžių ir psichologinių kompetencijų, reikalingų dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais ir jaunuoliais. Mokymus bibliotekų darbuotojams rengė ir vedė projekto partneriai: Šiaulių universiteto (ŠU) Socialinės gerovės ir negalės studijų centro docentas dr. A. Ališauskas, ŠU lektorė ir Šiaulių Ringuvos specialiosios mokyklos mokytoja dr. Margarita Jurevičienė, ŠU doc. dr. Renata Geležinienė. UAB „Asmenybės raidos centras“ lektorius Ąžuolas Jašinskas supažindino, kaip dirbti su virtualios realybės ir 3D grafikos programomis.

Dr. Margarita Jurevičienė: „Šio projekto didžiausia vertė ta, kad kultūros įstaiga išdrįso imtis iniciatyvos ir teikti švietimo paslaugas vienai problemiškiausių tikslinių grupių – socialinių poreikių turintiems vaikams ir jaunimui. Tai labai sveikintina ir reikalinga paslauga.“

Projekto vadovo Tomo Skiauterio teigimu, paslaugai teikti biblioteka panaudojo turimą kompiuterinę techniką – 10 iPad planšečių ir 10 nešiojamųjų kompiuterių su programine įranga virtualiai realybei kurti, 3D spausdintuvą – trūkstamą skolino projekto partnerė UAB „AVAD Baltic“. Visa įranga mobili, lengvai transportuojama, todėl susipažinti su inovatyviomis technologijomis nuo šiol galės ir kitų bibliotekų lankytojai. Bibliotekininkams apmokyti projekto partnerė VšĮ „Robotikos mokykla“ parengė elektroninę metodinę priemonę ,,Virtualios realybės mokymų atmintinė“.

Tikimasi, kad Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje kartu su partneriais sukurta inovatyvi mokymuisi palanki aplinka, pritaikyta jaunimui, turinčiam specialiųjų poreikių, bei bibliotekos darbuotojų įgytos naujos žinios sudarys prielaidas ilgalaikėje perspektyvoje plėsti bibliotekos teikiamas paslaugas, orientuotas į šią tikslinę grupę.

projekto logo

Laimos Juzulėnienės inf.
Ievos Slonksnytės ir Ievos Lipskienės nuotr.

Komentarai