„Animukai“ – skaitymo malonumas net sunkiau skaitantiems vaikams

Edukacinis užsiėmimas
Biblioteka

Voriukas Ukas gyvena dailiame voratinklyje. Jis nelabai mėgsta tvarkytis namuose, nes visada randa smagesnių veiklų. Filmukas apie tai, kaip Ukas suprato namų ruošos darbų svarbą.  

Teksto autorius – Virgis Šidlauskas

Iliustracijų ir animacijos autorius – Vladislav Berežok

Tekstą skaitė Simas Stankus

Garso režisierius – Aleksejus Sapiego

 

Gretė – smalsi, maža mergaitė, kuri jau greitai taps vyresniąja sesute. Jai kyla daug klausimų, kas bus, kai namie atsiras dar vienas vaikelis. Kviečiame žiūrėti filmuką apie tai, kaip priimti naują šeimos narį.

Teksto autorė – Urtė Uliūnė
Iliustracijų ir animacijos autorius – Vladislav Berežok
Animacijos autorius – Gediminas Šiaulys
Tekstą skaitė Valdas Kabutavičius, Vaida Zakarkienė ir Vytautė
Garso režisierius – Aleksejus Sapiego

 

Koala Koko, kuri moko, kada, ką ir kodėl vertėtų apsikabinti!

Teksto autorė – Akvilina Cicėnaitė
Iliustracijų autorė – Elena Motiejūnaitė
Animacijos autorius – Gediminas Šiaulys
Tekstą skaitė Vaida Zakarkienė
Garso režisierius – Valdas Kabutavičius

 

Labai mažas pelėnas ir labai didelis obuolys

Teksto autorius – Benas Bėrantas
Iliustracijų autorė – Elena Motiejūnaitė
Animacijos autorius – Gediminas Šiaulys
Tekstą skaitė Simas Stankus
Garso režisierius – Valdas Kabutavičius

 

„Animukai“ – tai Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos kuriamas animacinių knygų ciklas, kurio veikėjai moko vaikus ir paauglius socialinių įgūdžių, aptaria sudėtingiau paaiškinamas temas (pvz., santykiai, mirtis, meilė) bei ugdo socializacijai svarbius skaitymo įgūdžius.

„Animukai“ pirmiausia skirti protinę ir kognityvinę negalią turintiems vaikams, tačiau puikiai tinka ir visų mažųjų vaikų ugdymui. Protinę negalią ir kognityvinių sutrikimų turintys vaikai ir paaugliai susiduria su įvairiais sunkumais skaitydami ir mokydamiesi skaityti, o tai sudaro kliūčių jauno žmogaus vystymuisi ir integracijai į visuomenę. Pavyzdžiui, autizmo spektro sutrikimą turintys asmenys sunkiai suvokia ryšį tarp skaitomo teksto, tariamų fonemų ir žodžių bei sakinių prasmės. Jiems reikia nepaprastai daug pastangų, kad susietų visus tris elementus ir iš esmės suprastų skaitomą tekstą.

Animacinėse knygelėse tekstas, garsas ir vaizdas papildo vienas kitą ir leidžia žiūrovui susikoncentruoti į atskirų žodžių bei junginių reikšmes, pasirinkti sau priimtiniausią informacijos perėmimo formatą.

Animacinis filmukas sukurtas įgyvendinant projektą „Animukai: animacinės knygos skaitymo ir kognityvinių sutrikimų turintiems vaikams“.

Projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Šaulių miesto savivaldybė.
Partneris – Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“.

Komentarai

Skip to content