Pirmieji bibliotekų specialisčių įspūdžiai iš mokymų Sicilijoje

Mokymai
2023-02-07 / 2023-02-07
Biblioteka

Naujoviški ir inovatyvūs mokymo metodai gali palengvinti mokymosi procesą, pagerinti besimokančiųjų įsitraukimą, motyvaciją ir pasiekimus, tačiau išmokti taikyti mokymo naujoves nėra lengva užduotis. Todėl nuo vasario 5 d. Šiaulių ir Telšių apskričių viešųjų bibliotekų trys specialistės kartu su kitų šalių (Ispanijos, Graikijos, Prancūzijos) specialistais dalyvauja švietimo srities darbuotojų mobilumo projekto mokymuose „Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff“ (mokymų organizatorius – Erasmus Learning Academy), kurie vyksta Palermo mieste, Italijoje. Mokymų metu bibliotekų specialistės susipažins su novatoriškais ugdymo metodais ir strategijomis, sužinos, kaip skatinti inovatyvių mokymo metodų diegimą ugdymo procese. Mobilumo veikloje dalyvauja kelių projekto konsorciumo narių specialistės:

  • Šiaulių miesto savivaldybės viešosios bibliotekos vyresn. bibliotekininkė Eglė Tarasevičienė;
  • Joniškio rajono savivaldybės Jono Avyžiaus viešosios bibliotekos vyresn. metodininkė Gintarė Vaičekauskienė;
  • Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos vyr. bibliotekininkė Asta Jasiulionienė.

Ilgalaikėje perspektyvoje numatyta, kad mobilumo veiklose dalyvavę ir kompetencijas ugdę bibliotekų specialistai žinias ir įgūdžius pritaikys atnaujindami arba kurdami naujas edukacines paslaugas suaugusiesiems bei jas pritaikydami negalią turintiems asmenims, teikdami ir įgyvendindami projektus, kurdami ir įgyvendindami naujas mokymo(si) programas bei teikdami kitas paslaugas suaugusiesiems.

ŠAVB vyr. bibliotekininkės Astos Jasiulionienė pirmieji įspūdžiai apie mokymus ir vizitą Italijoje:

Apie 2-ąją mokymų dieną: norėjau parašyti, kaip sekėsi, ir pirmas atėjęs į galvą sakinys buvo „Today all meeting participants finally have met in formal area for learning about non-formal education“. Hanna, lektorė, pranoko mūsų lūkesčius. Kalba labai aiškiai ir struktūruotai, turi daug patirties neformaliojo mokymo srityje, moka šešias kalbas, yra kilusi iš Baltarusijos.

Šiandien, pirmadienį, mes ieškojome skirtumų tarp formaliojo ir neformaliojo ugdymo. Lyginome skirtumus, diskutavome apie ugdymo ypatybes savo šalyse. Be galo džiaugiuosi būdama iš Lietuvos. Nors mūsų tik nepilni trys milijonai, tačiau mes nesusiduriame su tokiomis problemomis, kurias turi pietiečiai. Jų vaikai vis dažniau nusprendžia nebaigti mokyklos, nestudijuoti ir prioritetą skiria šeimos verslams (restoranas, žvejyba etc.). Tačiau labai smagu dėl kitų jų patirčių – visa tai, ką mes apibrėžiame kaip neformalusis ugdymas, jie daro taip intuityviai, kad nebemato skirtumo tarp formaliojo ir neformaliojo ugdymo, ir jie tiesiog tai vadina „creative formal education“.

Bandėme atrasti bendrą takoskyrą tarp teorinių formaliojo ir neformaliojo ugdymo apibrėžčių naudodami skirtingus metodus. Mes kūrėme spalvingus žurnalų iškarpų plakatus individualiai, diskutavome grupėse, pristatinėjome savo idėjas, dalijomės kūrybiškomis neformaliojo ugdymo idėjomis, įvertinome savo šios dienos patirtis naudodami Dixit kortas.

Vizitas į „Biblioteca centrale della Regione Siciliana“: kaip mes vėliau supratome – tai licėjaus studentų biblioteka. Dar oro uoste sutarėme, kad mūsų bendra misija – kelionės metu aplankyti bent vieną biblioteką. „Google“ nuvedė į artimiausią. Įspūdingo dydžio Hario Poterio magiškame pasaulyje aprašomą banką primenantis pastatas su durimis „milžinams“ pačiame centre. Ir jau nuo tada mūsų akys  išsipūtė ir negrįžo į įprastą formą. Įėjus pro duris mus pasitiko oro uosto takus su juostų atitvarais primenantis įėjimas. Po šio labirinto išsirikiavę savo postuose sėdėjo 5 vyrai ir 2 moterys – lyg goblinai, kurie dirba Hario Poterio banke. Pirmiausia paklausėme, ar galime apžiūrėti biblioteką. „No! No turisto“, – atsakė.

Bet ar mes išėjome? „No!“ Pabandėme paaiškinti, kad mes taip pat dirbame bibliotekoje, tik kitoje valstybėje. Bet jie vis tiek kratė galvas į šonus: „Impossible“. 

Bet ar mes išėjome? „No!“ Visgi į biblioteką atėjusi studentė padėjo išaiškinti, kad mes esame kolegos. Gavome magnetines korteles ir įžengėme į Hario Poterio visatą primenantį pasaulį. Labai tylu ir labai daug studentų. Milžiniškos žinynų ir enciklopedijų lentynos. Milžiniškai smalsios ir skaityklos lankytojų akys. Gal ir nėra labai aukštas universitetinių studijų pasirinkimo procentas Sicilijoje po mokyklos, bet padariau išvadą, kad kokybės ir motyvacijos studijuoti rodikliai (tų kurie pasirinko) labai aukšti.

Bibliotekos archyvo nuotr.

 

Šis informacinis straipsnis atspindi tik projektą įgyvendinančios institucijos požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.

Projektą finansuoja Europos Sąjunga.

logotipas

Komentarai

Skip to content