„Erasmus+“ mokymai „Dungeons and Librarians: the Quest for Gamified Reading“

Mokymai
2022-11-21 / 2022-11-21
Biblioteka

Lapkričio 21–25 d. Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje vyko „Erasmus+“ projekto „Dungeons and Librarians: the Quest for Gamified Reading“ mokymai specialistams iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Bulgarijos viešųjų bibliotekų.

Skaitymo skatinimas – vienas iš svarbiausių neformaliojo ugdymo bibliotekose elementų. Skaitymo nauda jaunam žmogui akivaizdi – savo malonumui įvairią literatūrą skaitantys jaunuoliai, ypač paaugliai, pasirengia suaugusiojo gyvenimui, santykiams, suvokia pagrindines žmogiškąsias vertybes, kultūrinę tapatybę ir kitus aspektus, kurie padeda paaugliui žengti iš vaikystės į suaugusiojo pasaulį. Tačiau seni skaitymo skatinimo metodai ima nebespėti su kintančiais vartotojų poreikiais, pastebimas naujų, netradicinių iniciatyvų stygius. Padėti modernizuoti ir atnaujinti skaitymo skatinimo iniciatyvų praktiką bibliotekose pasitelkiant inovatyvų sužaidybinimo metodą – tam buvo skirti savaitę trukę Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos „Erasmus+“ mokymai „Dungeons and Librarians: the Quest for Gamified Reading“. Mokymuose dalyvavo už jaunimo veiklas savo bibliotekose atsakingi specialistai arba tie, kurie planuoja dirbti su jaunimu.

Projekto vadovas Gintautas Jazdauskas pabrėžė, kad projektu buvo siekiama, pasitelkiant kuo daugiau sužaidybinimo metodų ir gerosios praktikos pavyzdžių, bibliotekose sukurti įtraukias ir efektyvias  skaitymo skatinimo iniciatyvas, idėjas projektams ir kitas veiklas, daugiausia orientuotas į jaunimą. Visas penkias dienas bibliotekų specialistų veiklos buvo suskirstytos į dvi dalis. Pirmoji – susipažinimas su geraisiais sužaidybinimo praktikų pavyzdžiais bei jų išbandymas praktiškai, vykdant įvairias užduotis. Dalį šių užduočių teoriškai ir praktiškai padėjo atlikti profesionalūs lektoriai Romanas Šarpanovas ir Laimonas Ragauskas. Kaip atskleidė organizatoriai, svarbiausia, kad mokymų dalyviai išmoktų nustatyti tikslinės auditorijos poreikius ir inovatyviai pažiūrėtų į galimus poreikių atliepimo būdus.

Antrąją mokymų dalį sudarė darbas grupėse. Kiekviena grupė iki savaitės pabaigos, pritaikydama mokymų metu įgytas žinias, turėjo parengti po vieną iniciatyvą / projektą, kurio pagrindas – skaitymo skatinimas pasitelkiant sužaidybinimą. Paskutinę mokymų dieną pristatyti rezultatai nustebino savo įvairove ir išradingumu: interaktyūs skaitymo bingo, literatūrinių memų, lobių paieškos bibliotekoje žaidimai, slaptas intriguojantis skaitytojų klubas intravertams ir net pabėgimo kambarys. Visos sukurtos iniciatyvos turėjo unikalų priėjimą prie skaitymo skatinimo problemos ir siūlė efektyvų jos sprendimo būdą.

Mokymuose dalyvavę bibliotekų specialistai pripažino, kad, nors poreikis skatinti vartotojus daugiau skaityti yra, tačiau dažnai susiduriama su problema, kaip tai patraukliai pateikti, tradicinės priemonės, tokios kaip skaitytojų klubai ir skaitymo akcijos, nebeveikia. Iš Bulgarijos atvykę bibliotekininkai atviravo, kad per penkias įvairių veiklų kupinas dienas į skaitymo skatinimo galimybes jie pažvelgė visiškai kitu žvilgsniu. Jie pastebėjo, kad veiklų sužaidybinimas atveria naujas saviraiškos erdves ir bibliotekininkams, ir skaitytojams. Knygų skaitymo pateikimas kaip smagaus ir įtraukiančio žaidimo dalis suteikia vilties, kad skaitymu ir bibliotekomis vėl ims domėtis tie jauni vartotojai, ypač paaugliai, kurie mažiau skiria laiko knygų skaitymui.

 

Projektas finansuojamas „Erasmus+“ programos lėšomis.

I. Slonksnytės ir T. Pauliuščenkos nuotr.

Komentarai

Skip to content